giovedì 26 maggio 2011

REFERENDUM: ERMETE REALACCI A UDIN

"Aghe, nucleâr, legjitim impidiment, nô o vin lis ideis claris"
Domenie ai 29 di mai, a lis 11.30, li dal Cafè Contarena in Vie Cavour a Udin incuintri cun
Ermete Realacci, responsabil nazionâl green economy dal Partît Democratic .
“Ciò che si sta consumando in queste ore nell’Aula di Montecitorio è un vero scippo della democrazia. Non solo si sta esautorando il Parlamento dalle sue prerogative ma si sta anche tentando con la truffa e con l’inganno di impedire ai cittadini di dire la loro ai referendum del 12 e 13 giugno e di conoscere quali sono le reali intenzioni del Governo sul futuro del nucleare in Italia. La realtà è che Berlusconi è terrorizzato dal giudizio degli italiani perché sa bene che la maggior parte di essi, anche tra gli elettori del centro destra, è profondamente contraria ad un ritorno all’atomo perchè la considera una scelta vecchia, sbagliata, impopolare e antieconomica per l’Italia”

mercoledì 25 maggio 2011

IL COORDENADÔR DE SEGRETARIE NAZIONÂL DAL PD MIGLIAVACCA A MANZAN

Us segnalin che joibe ai 26 di mai, aes 19.30 alì dal parc Sartori a Manzan (via della Roggia 57) si davuelzarà un incuintri public cul coordenadôr de segretarie nazionâl dal Partît Democratic Maurizio Migliavacca e il senatôr dal Pd Carlo Pegorer par dibati dai temis dal partît e de situazion politiche a nivel locâl e nazionâl.
Daspò dal dibatit, simpri te aree de fieste, al vignarà proietât il film di Sabrina Benussi "Rapotez, un caso italiano" ae presince de regjiste e dal protagonist Luciano Rapotez, segretari de Anpi provinciâl di Udin.

PALAÇÛL: CONVOCÂT IL PRIN CONSEI COMUNÂL DI BANDE DE GNOVE AMINISTRAZION

Convocât il prin consei comunâl de gnove aministrazion par martars 31 di mai, a lis 20.30, alì de sale consiliâr in Vie Rome a Palaçûl.
Il grup di minorance di centri çampe al à indicât tant che cjâf grup Mauro Tollon, za conseîr dal Pd ancje inte passade tornade aministrative.
Fracait ca par lei l'ordin dal dì complet.

SABIDE RIVIEI DI INGJUSTRI A UDIN E VINO DI LEI A MUÇANE

Doi apontaments culturâi impuartants par sabide ai 21 di mai.
A Udin, aes sîs e mieze sot sere (18.30) alì de sale esposizions dal Visionario di Udin si scree “Riviei di ingjustri”, la mostre des taulis origjinâls dai fumuts che a àn partecipât ae edizion 2010 dal Premi Friûl. La iniziative, che si insuaze intal program udinês pai cinccent agns dal riviel de Joibe Grasse, e je inmaneade de cooperative Informazione Friulana / Radio Onde Furlane e de Associazion 1511 cu la poie dal Assessorât pe Culture dal Comun di Udin e cu la colaborazion dal Visionario / Centro per le arti visive.
Dentri di “Riviei di ingjustri” si podaran viodi lis taulis origjinâls dissegnadis di diviers autôrs furlans (Guido Carrara; Lorenzo Manià; Nicola Angeli e Fabio Varnerin; Emilio Bertossi; Eleonora Spizzamiglio; Enrico Tomasi; progjet MaMaRuTo) pal Premi Friûl di Radio Onde Furlane e dedicadis al riviel de Joibe Grasse dal 1511. Dongje di chestis oparis, a saran metudis fûr ancje des taulis origjinâls di Luigino Peressini che, cul so “Vitis di un vilan salvadi”, al è stât il prin a cubiâ fumuts e Joibe Grasse dal 1511. In plui di cualchi taule di chel lavôr, si podarà viodi ancje la mape su la Joibe Grasse fate dal stes Peressini pai cinccent agns dal riviel.
A compagnâ lis contis a fumuts si varan ancje des notis storics là che a son presentadis lis causis dal riviel, il so svilup e cualchi considerazion su la plui grande insurezion popolâr de storie furlane. Intant de scree, là che a saran organizadôrs e autôrs, si presentarà ancje la publicazion che e met adun lis siet contis a fumuts in vision alì dal Visionario. La mostre e restarà vierte fin ai 11 di Jugn cui oraris de sale esposizions dal Visionario, ven a dî plui o mancul di cuatri tal dopodimisdì a nûf e mieze di sere (16.00-21.30).
Te Basse, a Muçane, il circul culturâl Artetica al presente il secont apontament de rassegne “Vino di Lei 2011”, presentazions di libris e vins intai zardins di Muçane. Aes 18.30, cheste volte intal zardin de famee Turco Bruno (in via Molino) al vignarà presentât il libri di Emanuele Tonon “Il nemico”. L’autôr al sarà presentât di Pauli Cantarut. Il vin presentât pe ocasion al sarà chel de cantine Riz Paolo di Brazzan di Cormons.

giovedì 19 maggio 2011

CONVOCADE PAR MIERCUS 1 DI JUGN LA ASSEMBLEE PROVINCIÂL DAL PD

Convocade di bande de presidente Elena Maiulini la Assemblee Provinciâl dal Partît Democratic slargjade ai segretaris di circul. Apontament alì de sale cunvignis de Enaip a Pasian di Prât, miercus 1 di jugn a lis 19.30.
Teme centrâl de discussion e saran i risultâts des elezions aministrativis e la elezion dai delegâts ae Conference Nazionâl sul Lavôr.

Ve ca l'ordin dal dì:
- comunicazions dal segretari provinciâl
- dibatit
- elezion dai delegâts ae Conference Nazionâl sul Lavôr.
- conclusions dal segretari provinciâl

domenica 15 maggio 2011

VINO DI LEI 2011: PRIN APONTAMENT

Il circul culturâl Artetica us invide al prin apontament de rassegne “Vino di Lei 2011”, presentazions di libris e vins intai zardins di Muçane. Sabide ai 21 di mai, aes 18.30, intal zardin de famee Petris (Vicolo del Parroco) al vignarà presentât l’ultin libri di Pierluigi Di PiazzaFûr dal templi. La Glesie al servizi de umanitât”. L’autôr al sarà presentât di Angelo Floramo. Il vin presentât pe ocasion al sarà chel de cantine Sirch di Albane di Prepot.

LA AGHE NO SI VENT!

giovedì 5 maggio 2011

LOTIS DAL CORMÔR: TORNÂ A CONTÂ PAR NO DISMENTEÂ. CUNVIGNE A CJARLINS

La sezion Anpi di Cjarlins e Maran un invide a partecipâ ae cunvigne par memoreâ lis Lotis dal Cormôr. La iniziative si davuelzarà, cul patrocini dal Comun di Cjarlins, sabide ai 14 di mai, aes 17.00, li de sale parochiâl a Cjarlins. La introduzion e sarà di Paolo Gaspari, storic e editôr, si proviodin intervents di Giuseppe Zigaina, un dai plui preseâts artiscj dal '900 european, di Furio Honsell, sindic di Udin, testemoneancis dai protagoniscj e contribûts video.

6/5/1976

6.5.1976 - 6.5.2011


Signòr
mi dolin stessere i miei pais...
Indolà setu Glemone,
frute ridint dai voi di sede,
neris ciavei inghirlandas d'arcassie,
suspir di primavere?...
Stessere, Signor, mi doul Glemone,
mi dolin, stessere, i miei pais...

A. Giacomini

martedì 3 maggio 2011

A PALAÇÛL APONTAMENTS PE PRESENTAZION DES LISTIS E DAL PROGRAM DE ROMANO. INTANT A DRETE E SVOLIN PEÇOTS.

La candidade sindic Manuela Romano, e lis listis civichis Svolta Democratica e Sin ducj par Palassôl e invidin i citadins a partecipâ a une schirie di apontaments sul teritori li che vignaran presentâts il program e i candidâts.
Apontament joibe ai 5 di mai, aes 20.30, li de Tratorie "Da Mauro" a Blancjade, domenie ai 8 di mai, aes 10.30, li de Tratorie "Il Cacciatore" intal Palût, e martars ai 10 di mai, aes 20.30, li dal Bar "Profumo Divino" intal Polesan.
La campagne eletorâl si sierarà cuntune fieste che si davuelzarà vinars ai 13 di mai, aes 20.30, li de sede eletorâl in Place Bini.

Intant vuê vin let sul "Gazzettino" un articul che al rint une vore ben il sens di armonie e coesion che al ispire il centri drete di Palassôl. A part le domande (retoriche?) finâl (no, no sarà nissune rispueste) interessant il coment sui "antîcs personaçs inscrits dome par convenience". Insome, Leghe e Bordin prepotents e Pdl sotan che al à svendût orgoi e identitât ancje cuintri la volontât di tancj militants. E no sarès finide .......... cui sa cuant che cualchidun ai domandarà a Bordin come che e puedin stâ ancjemò te stesse coalizion Zoroddu e la Miotto. La assessore, che e veve pronte une mozion di sfiducie pal vice sindic ritirade al ultin moment (vice sindic che al à sul gropon, tra l'altri, une mozion di censure votade di dute la maiorance) e veve declarât a muse dure in consei comunâl dopo vê barufât cul coleghe su cuistions di contribûts e scuele: "il sindaco fa finta di non vedere che in maggioranza c'è un problema politico grosso come una casa ...... se non lo risolve lui provvederò a risolverlo io!". Bon e son inmò lì, "tutti insieme appassionatamente". Ce che no si fâs pe poltrone..... dut câs compliments pe coerence.

lunedì 2 maggio 2011

LETARIS PARTIGJANIS

Al Signor Sindaco della Città di Udine
Prof. Furio Honsell
Egregio signor Sindaco di Udine,
voglio esprimerLe, a nome del Comitato provinciale dell'ANPI, il nostro sincero apprezzamento per il discorso da Lei tenuto nel corso della manifestazione del 25 aprile.
Le Sue parole hanno dato voce ai sentimenti delle migliaia dei nostri soci che chiedono un'Italia pienamente corrispondente agli ideali civili inscritti nella Costituzione, ai principi fondamentali in essa contenuti.
La nostra Costituzione è stata scritta da una assemblea liberamente eletta, espressione delle forze democratiche che parteciparono alla Resistenza, forze politiche che sacrificarono i loro uomini migliori nella lotta contro la barbarie nazista e fascista e che, mentre ancora infuriava una guerra feroce, seppero progettare un'Italia democratica e libera in un'Europa unita.
Quelle forze politiche, pur radicalmente divise negli anni della guerra fredda e nei drammatici problemi che travagliarono il nostro Paese nel dopoguerra, seppero mantenere la Costituzione come fondamento unitario della comunità nazionale e come regolazione della divisione dei poteri dello Stato ed ispirazione di un saggio equilibrio tra le varie componenti politiche.
Oggi c'è chi non lascia trascorrere giorno senza mettere in discussione la Costituzione (definita vecchia, bolscevica o catto-comunista) nei suoi aspetti fondamentali: dal primo articolo al quarantuno che limiterebbe la libertà d'impresa, alle parti riguardanti la Magistratura, la Corte Costituzionale, alle funzioni del Presidente della Repubblica.
Gli esponenti politici che hanno criticato il Suo intervento vorrebbero che in occasione del 25 aprile di tutto questo non si parlasse, come non si dovrebbe parlare del fatto che forze di governo hanno contestato perfino le celebrazioni del 150° anniversario dell'Italia unita e che, anche in questa occasione, hanno esplicitamente dichiarato di preferire, nella giornata del 25 aprile, la celebrazione di San Marco (ma è mai avvenuta?).
Non si dovrebbe parlare di scuola pubblica, dell'importanza della partecipazione popolare al voto anche nei referendum, dei problemi sociali e dei principi basilari della convivenza civile.
Dovremmo anche ignorare che in Parlamento da componenti della maggioranza è stata presentata la proposta di cancellare la norma costituzionale che impedisce la ricostituzione del Partito Fascista.
Insomma: la celebrazione sarebbe unitaria se non si parlasse di niente.
Questi esponenti politici sarebbero felicemente partecipi alla tradizionale e grande manifestazioni di Udine del 25 aprile se si trattasse di un ritrovo di reduci vagamente nostalgici e del tutto immemori delle ragioni che ci portarono a combattere contro i nazisti ed i fascisti.
Noi invece condividiamo con Lei la preoccupazione per “il progressivo degrado etico del potere” nel nostro Paese e come noi lo sono i tanti giovani che si stanno iscrivendo alla nostra associazione e che hanno partecipato numerosi alle più di settantacinque manifestazioni che si sono tenute quest'anno, fino ad ora, in tutta la Provincia per ricordare i valori della Resistenza e dell'Unità d'Italia.
Il nostro patriottismo si ispira ad ideali alti di libertà e di democrazia e ci indigniamo quando vediamo le istituzioni democratiche soggette agli interessi personali ed utilizzate con spregio dei criteri di “disciplina ed onore” che la Costituzione prescrive a chi riveste cariche pubbliche.
Udine, medaglia d'oro al valore militare per la lotta di liberazione, ha bisogno di una amministrazione che si richiami costantemente agli ideali della Resistenza e noi siamo vicini al Suo impegno in questo senso.
Il Presidente dell’A.N.P.I. di Udine
Federico Vincenti

Con preghiera di pubblicazione

A.N.P.I.
ASSOCIAZIONE NAZIONALE PARTIGIANI D'ITALIA
Comitato Provinciale di Udine
Viale Ungheria, 10 33100 UDINE
Tel. e Fax 0432.504813
Apertura Sede: Lun.-Ven. dalle 9.00 alle 12.00
email: anpiudine@gmail.com