venerdì 28 ottobre 2011

IL PD DE BASSE FURLANE: VOLPARES NO SI VENT

Dopo lis declarazions di Renzo Tondo cun rivuart ae intenzion di vendi la storiche aziende agricule Volpares (intenzion confermade ancje te rispueste uficiâl a une interpelance in consei regjonâl 1 - 2) o vin regjistrât la contrarietât di bande de int e dai sindics dal teritori (pandude cuntune letare firmade di 14 prins citadins), il disacuardi dal assessôr Violino e un tentatîf di parâ il colp dal conseîr regjonâl dal Pdl Cargnelutti. Ca sot un intervent dal Coordenament dal Pd de Basse Furlane che al pant la contrarietât plui ferme viers la intenzion di Tondo di vendi Volpares, considerade un toc impuartant pal tiessût sociâl e economic dal teritori là che la azion di bande de Regjon e larès in câs infuartide e si propon che la posizion dai sindics e vegni sostignude ancje di documents aprovâts intai conseis comunâi. La mobilitazion e larà indevant fintant che Tondo nol fasarà marcje indaûr.

Nel sito internet dell’Ersa nella parte dedicata all’Azienda Volpares c’è scritto che la stessa “entra a far parte del patrimonio immobiliare regionale nel 1995”. Tale dato non è corretto. In realtà Volpares, già storica Azienda appartenente all’Ente Nazionale Cellulosa e Carta, è stata trasferita dal Ministero del Tesoro alla Regione, al termine di una lunga procedura di liquidazione, solo nel 2001.
Per dirla tutta l’operazione di trasferimento si concretizzò a seguito di una richiesta di devoluzione dal parte della Regione in risposta ad una lettera del Ministero giunta nel corso dell’anno precedente; in tale comunicazione si chiedeva alla Regione stessa di informare gli enti territoriali sui quali insisteva l’Azienda (leggasi Comuni e Provincia) della possibilità di riceverla a titolo gratuito. La Regione si guardò bene dal farlo.
Non è tutto. Con la legge finanziaria del 2002 la Regione FVG aveva immediatamente deciso di privarsi dell’Azienda Volpares, inserendola nell’elenco dei beni destinati alla cartolarizzazione e, solo dopo una serie di proteste ed iniziative partite dal territorio, nel corso del 2003 la quasi totalità dell’Azienda veniva tolta dai beni cartolarizzati.
Sapete chi era il presidente della Giunta Regionale quando si verificarono gli eventi di cui sopra? Sempre lui, Renzo Tondo. Dopo aver già deciso di disfarsi dell’azienda Volpares nel 2002 (per toglierla dalla cartolarizzazione è stato necessario aspettare che perdesse le elezioni regionali) Tondo ci riprova nel 2011, visto che lo stesso ha recentemente dichiarato – sia in contesti ufficiali, sia rispondendo ad un’interrogazione in consiglio regionale - la reiterata volontà di alienare Volpares per finanziare, questa volta, la realizzazione del nuovo Ospedale di Pordenone.
Il movimento dal basso, espressione del territorio, che si oppose a suo tempo alla vendita mise assieme comitati di cittadini, categorie sociali, forze politiche ed amministratori comunali che vedevano e continuano a vedere in tale compendio agro ambientale (le aziende, attualmente accorpate di Volpares e Marianis, ricoprono oltre 600 ettari di proprietà pubblica, un patrimonio economico immobiliare, agricolo e zootecnico di tutto rispetto, impreziosito dalla contiguità con i boschi planiziali della bassa, con l’oasi avifaunistica delle foci dello Stella e la Laguna e distante in linea d’aria solo pochi km dalla località turistica di Lignano Sabbiadoro) un pezzo importante di un possibile progetto di sviluppo territoriale di area vasta agro-ambientale, sociale e turistico che potrebbe dare risposte moderne ed adeguate anche dal punto di vista socio economico.
Se l’opposizione alla vendita andò a buon fine significa che le ragioni per mantenere l’azienda in mani pubbliche erano valide. Lo sono ancora. Il mantenimento in capo alla gestione pubblica del prezioso compendio ha permesso in questi anni di dispiegare una serie di effetti positivi ed in particolare, grazie all’attivismo di Ersagricola e della nuova dirigenza dell’azienda Marianis Volpares, di iniziare un percorso di costruzione di reti territoriali e collaborazioni che, partendo dalla vocazione agricola e dall’eccellenza del centro di zootecnia di Marianis si è aperto al mondo del sociale, della formazione e della scuola.
Un esempio concreto è rappresentato dalla Fattoria Sociale che opera proprio a Volpares e vede la collaborazione dei Comuni dell’Ambito di Latisana, delll’Azienda per i Servizi Sanitari n.5 Bassa Friulana, di Aziende del privato sociale e di Ersagricola ed ha quale finalità lo sviluppo di attività di agricoltura ed economia sociale volte ad attività educative e di socializzazione anche in un contesto lavorativo di persone svantaggiate.
Il Partito Democratico ora come allora ritiene che le Aziende Volpares e Marianis debbano essere mantenute pubbliche ed auspica ulteriori investimenti regionali in queste importanti realtà nel quadro di una collaborazione tra soggetti del territorio finalizzato a proporre un nuovo patto sociale e nuovi modelli di sviluppo che partano dalla valorizzazione delle vocazioni territoriali, ambiente di pregio, agricoltura di qualità, turismo ed accoglienza per fronteggiare attivamente la crisi economica e sociale che ha colpito la zona della Bassa Friulana (crisi degli attuali modelli produttivi e di gestione del territorio, fabbriche chiuse, perdita di posti di lavoro, problemi di coesione sociale ecc….).
Il Pd condivide in pieno il contenuto della lettera inviata dai sindaci di Palazzolo dello Stella, Latisana, Ronchis, Lignano Sabbiadoro, Precenicco, Teor, Rivignano, Pocenia, Muzzana del Turgnano, Carlino, Marano Lagunare, San Giorgio di Nogaro, Porpetto e Torviscosa al presidente Tondo e ad altri amministratori regionali ed auspica che, vista l’importanza della questione, si esprimano sul tema anche i consigli comunali del territorio ribadendo la contrarietà alla vendita di Volpares e l’esigenza continuare a progettare ed investire sul nostro territorio.
Per il Coordinamento Pd Bassa Friulana
Fulvio Tomasin - Lorenzo Fabbro


giovedì 27 ottobre 2011

MANDI RICCARDO

Nus à lassât Riccardo Toffoletti. Grant fotograf, un dai miôr inteletuâi furlans, om di grande passion politiche e civîl. Al è stât biel cognossiti e rivâ a fâ adun cualchi piçul toc di strade. Grazie par chel tu tu nus âs lassât e insegnât. Mandi compagn, mandi Riccardo.

CONVOCÂT IL COORDENAMENT DAL PD DE BASSE FURLANE

Convocât il Coordenament de Basse Furlane dal Partît Democratic par miercus ai 2 di novembar 2011, a lis 20.30, alì de sede dal Pd di Sans Zorç in Vie Mons. Nogara 7. Si discutarà de situazion politiche a nivel nazionâl, regjonâl e locâl cul contribût di ducj i segretaris di circul dal teritori.

domenica 23 ottobre 2011

SÊSO PRONTS A TORNÂ PAI TROIS? A RIVIGNAN FIESTE, MOSTRIS E, COME SIMPRI, TANTE BUINE MUSICHE

I amîs de Associazion TROIS nus mandin il program che e an metût adun in ocasion de Fieste dai Sants 2011 a Rivignan.

La Fieste dai Sants

Vinars ai 28 di otubar, a partì da lis 21.00, inaugurazion des mostris "Caleidoscopio Cameroun" reportage fotografic di Andrea Tonizzo e "L'om di carton" mostre artistiche des creazions dal mestri Luciano Lunazzi.

Luciano Lunazzi

Sabide ai 29 di otubar, da lis 22.00, musiche cul DJ set di ENJOY, MAXIST, KALI + CAPITAN LOVE. A la une di gnot mignestron gratis par ducj!

Domenie ai 30 di otubar, a partì da lis 15.00 concierts dai OUTLAWS (mularie in rock), ORCHESTRA CORTILE, MAD MAN BLUES e PICCOLI GIOCOLIERI.

Orchestra Cortile

Lunis ai 31 di otubar, da lis 21.00 concierts di EL BLASE, INTERNOS e BRAIN CONDOR.
Ultime zornade martars 1 di novembar, a partì da lis 17.00 inmò buine musiche cun ALDO SBADIGLIO E LA FAMIGLIA ANANAS IN VACANZA A DRESDA e ALIANTENSAMBLE (Renzo Stefanutti, Emanuele Stefanutti, Susan Franzil).

Renzo Stefanutti

Come simpri mostris e concierts si davuelzaran te sede de Associazion, la ex Ostarie alle Piramidi a Rivignan.

lunedì 17 ottobre 2011

LASSITS AL COMUN DI TISANE: COME DOPRÂJU? VIERS LA GNOVE CJASE DI POLSE

La gjestion di bande dal Comun di Tisane dai lassits donâts di un pâr di benefatôrs cun finalitâts sociâls a lasse a desiderâ.  Cjalait cà: 1 - 2
Il grup consiliâr dal "Centro sinistra per Latisana" al invide la popolazion a un incuintri public su chest teme une vore impuartant che si tignarà joibe ai 27 di otubar, a lis 20.30, alì dal Centri Polifunzionâl di Vie Goldoni a Tisane.
E fevelaran
- Orlando Fantin, cjâf grup in consei comunâl;
- Sergio Simonin, conseîr comunâl;
e saran presints i rapresentants di chei altris grup di minorance Roberto Cicuto, Gianfelice Colonna e Francesco Ambrosio.

venerdì 14 ottobre 2011

DIRIT A LA AGHE: CUALCHI RIFLESSION IN PROSPETIVE COMPARADE

IL DIRIT A LA AGHE: CUALCHI RIFLESSION IN PROSPETIVE COMPARADE

Interessante cunvigne inmaneade di bande de Universitât dal Friûl Udin 14 e 15 di otubar 2011
Fracait ca par viodi il program complet

LEGAMBIENTE: MOSTRE PAI 25 AGNS DI ATIVITÂT A UDIN. CONGRÈS REGJONÂL CONVOCÂT A ÇUIAN AI 5 DI NOVEMBAR

Martars ai 18 di otubar a Udin, a lis 18.00, alì de Librarie Feltrinelli, il Circul di Legambiente di Udin al screarà la mostre dedeade ai 25 agns dal sô impegn ambientâl sul teritori. Frache achì par saventin di plui.

Convocât il Congrès Regjonâl di Legambiente ai 5 di novembar 2011, alì dal Centri Balducci di Çuian. Frache achì par lei il program complet.

CONVOCADE PAR LUNIS AI 24 DI OTUBAR LA ASSEMBLEE PROVINCIÂL DAL PD

Convocade par lunis ai 24 di otubar, a lis 19.00, alì de sede dal Pd in Vie Joppi 63 a Udin la Assemblee Provinciâl dal Pd vierte ae partecipazion dai coordenadôrs dai circui.
Ca sot l’ordin dal dì:
- comunicazions dal segretari provinciâl
- dibatit cun riferiment ae riforme dai ents locâi
- conclusions dal segretari provinciâl

mercoledì 12 ottobre 2011

E TORNE VIVA ONDE FURLANE

Ai 15 di Otubar Kultur Shock, Mellow Mood, Radio Zastava, Carnicats e tancj altris in conciert a Mortean a pro de “radio libare dai furlans
Dopo dal sucès straordenari dal an passât, cu passe 1.500 personis e un grant numar di zovins, e torne “Viva Onde Furlane”, la fieste – conciert di autofinanziament metude adun de storiche emitente che si conferme une des realtâts culturâls furlanis plui seguidis e preseadis. L’apontament si tignarà ai 15 di Otubar, a tacâ des sîs sot sere (18.00), alì de aree di Festintenda a Cjasielis di Mortean (10 euros di jentrade).I efiets dai tais pesants che la aministrazion regjonâl e à fat sui invistiments pe tutele de lenghe furlane si fasin sintî ancjemò, massime su chei che al è in prime linie intal promovi e intal doprâ la lenghe proprie dal Friûl. Cun di fat, cundut di cualchi piçul segnâl di cambiament, lis risorsis pes trasmissions radiotelevisivis par furlan previodudis des leçs regjonâls di tutele a son lontanis di ce che al coventarès. La fieste – conciert e je duncje une rispueste a ducj chei che in Regjon a van dilunc cu la politiche di limitazion des ativitâts di tutele e di promozion dal furlan, setôr là che Onde Furlane e davuelç une funzion di prin plan no dome cu la sô programazion radiofoniche, ma ancje cuntune vore di altris progjets. Poiâ la radio, dut câs, al vûl dî ancje difindi une vôs libare e indipendente che e contribuìs al pluralisim de informazion regjonâl, cence dismenteâ po la impuartance che la emitente e à intal sburtâ lis produzions musicâls di chenti. Nol è un câs, di fat, se ancjemò une volte “Viva Onde Furlane” e pues poiâsi sul contribût volontari di cetancj rapresentants de sene musicâl furlane e no dome. Cussì, sul palc de manifestazion, si podarà viodi un pôcs dai ultins nons di Musiche Furlane Fuarte (etichete di riferiment de radio) tant che Ulisse e i Ciclopi e Orchestra Cortile, che a àn vinçût lis ultimis edizions dal Premi Friûl, e i Mig 29 Over Disneyland che a presentaran la ultime produzion discografiche di MFF, o sei il cd “2+2 nol fâs 4”. A sunaran po ancje i innomenâts Carnicats, i spetacolârs Radio Zastava, i eletrics-ipnotics Arbeiter e i Mellow Mood, un dai grups miôr dal panorame reggae talian che pe ocasion a varan tant che ospit speciâl DJ Tubet. Il moment plui spietât de serade al è però chel de esibizion dai Kultur Shock, grup american in stât di traspuartâ il public cul so miscliç potent di grunge, balkan e metal. Chê di Cjasielis, tra l’altri, e je la uniche tape intal stât talian de lôr tournée europeane.Ae musiche dal vîf dai grups si alternaran i DJ sets di Gerovinyl, Green Beats, Tommy, Tunnel, Sister Blister, Abrasive, Stîl Salvadi, Notonlynoise e Hybrida: ducj protagoniscj dai dopodimisdîs e des seradis musicâls de radio.Dal numar grues di telefonadis e di adesions za rivadis par mieç dai social networks, ancje chest an “Viva Onde Furlane” si presente tant che un event in stât di confermâ la grande poie popolâr che cheste radio e à simpri vût intai siei passe trente agns di storie. Un segnâl che ancje lis istituzions a fasaressin ben a tignî cont. “Viva Onde Furlane” e je inmaneade de associazion “Lenghis dal drâc – Amîs di Onde Furlane”, nassude propite cun chê di meti adun iniziativis par judâ la “radio libare dai furlans”, cu la colaborazion dal circul “il Cantîr” di Mortean e cun Hybrida.

martedì 11 ottobre 2011

AI 5 DI NOVEMBAR SI TORNE A ROME PAR MANDÂ A CJASE LA DRETE E TACÂ LA RI-COSTRUZION DAL PAÎS

Fracait achì par lei la letare dal segretari Pierluigi Bersani a proposit des zornadis di mobilitazion di otubar e de manifestazion programade par sabide ai 5 di novembar.

Par ducj chei che e vuelin partecipâ ae manifestazion nazionâl di Rome al è bielzà pussibil prenotâ un puest in coriere mandânt une mail ae Federazion Provinciâl udine@pd.fvg.it o clamânt al  0432-531173.

In alternative contatait il vuestri segretari di circul.
Plui informazions in curt su www.pd.udine.it

giovedì 6 ottobre 2011

L'ITALIA SONO ANCH'IO! DUCJ A FIRMÂ PAR CAMBIÂ LIS LEÇS SU LE CITADINANCE E SUL VÔT PAI CITADINS IMIGRÂTS


Ancje in Regjon a si è metût adun un Comitât par sapontâ la Campagne Nazionâl "L'Italia sono anch'io" puartade indevant di 18 organizazions de societât civîl (Acli, Arci, Asgi-Associazione studi giuridici sull’immigrazione, Caritas Italiana, Centro Astalli, Cgil, Cnca-Coordinamento nazionale delle comunità d’accoglienza, Comitato 1° Marzo, Emmaus Italia, Fcei – Federazione Chiese Evangeliche in Italia, Fondazione Migrantes, Libera, Lunaria, Il Razzismo Brutta Storia, Rete G2 - Seconde Generazioni, Tavola della Pace e Coordinamento nazionale degli enti per la pace e i diritti umani, Terra del Fuoco, Ugl Sei, Carlo Feltrinelli Editore).
In particolâr ancje il comitât dal Friûl Vignesie Julie al intint promovi la racuelte di firmis a sostegn des dôs propuestis di leç di iniziative popolâr : “Normis pe partecipazion politiche e aministrative a pal dirit di eletorât cence discriminazions di citadinance e nazionalitât” e modifichis ae leç N.91/92 “Gnovis normis di citadinance”.
I tescj des propuestis di leç si puedin visionâ sul sît: http://www.litaliasonoanchio.it/
La campagne regjonâl “L’Italia sono anch’io” e vignarà presentade in maniere uficiâl ai 15 di otubar; la racuelte des firmis intant a è tacade e lis adesions al comitât di bande di associazions, clapis e moviments politics e je pussibile e auspicade.
Il comitât regjonâl al è presint ancje su facebook .

INTERESSANTE CUNVIGNE INTERNAZIONÂL A SAN PIERI AL NATISON SU LENGHIS, SCUELE E TERITORI

Segnalin cheste interessante cunvigne su lenghis, scuele e teritori che si davuelzarà a S. Pieri al Natison sabide ai 15 di otubar 2011.


Lingue, scuola e territorio
Convegno internazionale
15 ottobre 2011 ore 9.30 –13.30
San Pietro al Natisone (UD)
sala polifunzionale, via Klancic 1
Jeziki, šola in teritorij
Mednarodni posvet
15. oktobra 2011 od 9.30 do 13.30
Špeter (UD)
večnamenska dvorana, ul. Klančič 1


Alimentare le radici per poter crescere sempre piu in alto, per avere una visione ampia, superare gli ostacoli che fermano lo sguardo e poter esplorare spazi nuovi e inconsueti: e questa la sfida dell’educazione linguistica che si pone l’obiettivo di formare cittadini capaci di esprimersi in situazioni molteplici, attenti alle potenzialità del proprio territorio e aperti a una prospettiva europea e globale. Una sfida alla quale la scuola riesce a dare risposte diverse, ascoltando le varie realta territoriali e cercando di sviluppare fin dall’infanzia una competenza plurilingue e una consapevolezza pluriculturale che sono le basi del futuro.
Prilivati koreninam, da bo rast segla visoko, da bo pogled širok, da bodo izginile ovire, ki ga ustavljajo, da bo mogoče doseči nova nevsakdanja obzorja: to je izziv sodobne jezikovne vzgoje, katere cilj je formiranje državljanov, ki se bodo znali izražati v raznolikih položajih, ki bodo pozorni do potencialov lastnega teritorija ter obenem odprti v Evropo in v svet. Izziv, na katerega se šola odziva na različne načine, s posluhom za okolje, v katerem deluje, in s prizadevanjem, da že od otroštva razvija večjezično kompetenco in večkulturno ozaveščenost, ki sta temelj bodočnosti.

Saluti
Tiziano Manzini Sindaco di San Pietro al Natisone
Roberto Molinaro Assessore all’istruzione, universita, ricerca, famiglia, associazionismo e cooperazione, Regione Friuli Venezia Giulia
Elena Domenis Presidente del Consiglio d’istituto dell’I.C. statale bilingue di San Pietro al Natisone
Daniela Beltrame Direttore generale, Ufficio scolastico regionale per il Friuli Venezia Giulia
Igor Lukšič Ministro all’istruzione e allo sport della Repubblica di Slovenia
Relazioni
moderatore Odorico Serena
Mojca Božič Commissione europea, Direzione generale della traduzione
I vantaggi del multilinguismo nella formazione
Miriam Simiz Docente, I.C. statale con insegnamento bilingue sloveno-italiano, San Pietro al Natisone
Scuola bilingue di San Pietro: 25 anni di aspirazioni plurilingui
Miha Vrbinc Direttore del Bundesgymnasium und Bundesrealgymnasium fur Slowenen di Klagenfurt
Il liceo scientifico-linguistico sloveno di Klagenfurt e l'istruzione in Carinzia
Coffee break
Rosmarie Crazzolara Ispettrice scolastica per le scuole elementari e secondarie, Intendenza scolastica ladina di Bolzano
Il plurilinguismo nella scuola ladina dell’Alto Adige
Sergio Crasnich Consulente pedagogico per la Lingua italiana, Istituto dell’Educazione della Repubblica di Slovenia, Capodistria
Le scuole di lingua italiana nel contesto plurilingue dell’Istria slovena
Marisa Comelli Docente, I.C. statale di Faedis
L’esperienza dell’Istituto Comprensivo di Faedis: un percorso bi-plurilingue in rete
Antonio Pasquariello Dirigente scolastico, Istituto omnicomprensivo di Tarvisio
Classe Alpe Adria. La visione di una regione formativa europea tra Austria, Italia e Slovenia
Conclusioni


Pozdravi
Tiziano Manzini župan občine Špeter
Roberto Molinaro odbornik za šolstvo, univerzo, raziskovanje, družino, društva in kooperacijo, dežela Furlanija Julijska Krajina
Elena Domenis predsednica Zavodskega sveta Državne večstopenjske šoles slovensko-italijanskim dvojezičnim poukom
Daniela Beltrame deželna šolska ravnateljica, Deželni šolski urad za Furlanijo Julijsko Krajino
Igor Lukšič minister za šolstvo in šport Republike Slovenije
Poročila
moderator Odorico Serena
Mojca Božič Evropska komisija, Generalni direktorat za prevajanje
Prednosti večjezičnosti v izobraževanju
Miriam Simiz učiteljica, Državna večstopenjska šola s slovensko-italijanskim dvojezičnim poukom, Špeter
Dvojezična šola v Špetru: 25 let prizadevanja za večjezičnost
Miha Vrbinc ravnatelj Zvezne gimnazije in Zvezne realne gimnazije za Slovence v Celovcu
ZG/ZRG za Slovence v Celovcu in izobraževanje v regiji
Coffee break
Rosmarie Crazzolara šolska nadzornica za osnovne in srednje šole, Ladinski šolski urad v Bocnu
Večjezičnost v ladinskih šolah na Južnem Tirolskem
Sergio Crasnich pedagoški svetovalec za italijanski jezik, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Koper
Šole z italijanskim učnim jezikom v večjezičnem kontekstu slovenske Istre
Marisa Comelli učiteljica, Državna večstopenjska šola v Fojdi
Izkustvo Večstopenjske šole v Fojdi: dvo-/večjezično delo v omrežju
Antonio Pasquariello ravnatelj, Vsestopenjska šola na Trbižu
Razred Alpe Adria. Vizija evropske izobraževalne regije med Avstrijo,
Italijo in Slovenijo
Zaključki

Dilunc de cunvigne si dopraràn lis lenghis taliane e slovene.
Al sarà sigurât il servizi di traduzion.
Segreterie de cunvigne:
telefax: +39 0432 717208 e-mail: scuola.bilingue@libero.it


sabato 1 ottobre 2011

TONDO NOL PIART IL VIZI: JU' LIS MANS DI VOLPARES!

Un pôc di timp indaûr o vevin fevelât de aziende Volpares par dâ at ae Regjon che alc di positîf al tacave a viodisi ator de impuartante aziende regjonâl salvade de cartolarizazion intal 2003 in grazie dal ativisim e des batais dal centri çampe in consei comunâl e di un comitât di citadins di Palaçûl.  Un progjet une vore interessant ancje chel de Fatorie Sociâl partît intal mês di fevrâr 2011. Magari cussì no il president Tondo (simpri lui, che al veve za decidût di vendi Volpares dîs agns indaûr dopo che, simpri sot de sô gjestion e in maniere une vore scorete, la regjon e veve ometût di informâ il comun de pussibilitât di otignî la propietât) al torne a pandi la volontât di disfâsi de aziende par finanziâ l'Ospedâl di Pordenon. A Palaçûl naturalmentri la notizie o vevin di leile sul gjornâl ..... Dome cualchi dì dopo o vin vude le conferme des intenzions di alienazion cuant che Tondo al à rispuindût in consei regjonâl a une interpelance dal conseîr dal Pd Travanut.
Di bande nestre o tornin  a marcâ  che la Volpares e rapresente un ben public strategjic e impuartant pal nestri  teritori, che e van sostignudis lis ativitâts inviadis di resint e che, no dome la aziende no si a di vendile, ma bisugne tornâ a proponi chel grant progjet di disvilup e valorizazion za elaborât a so timp e che al tirave drenti lis risorsis dal teritori e al tignive dongje agriculture, ambient e turisim.
Il Partît Democratic al darà bataie, adun cui citadins e chei altris sogjets economics e sociâi che e an a cûr il nestri teritori, par impedî, inmò une volte, la svendite di un patrimoni public strategjic che, in mancjance di cualsisedi condivision e cun le arogance za mostrade  dîs agns indaûr Tondo al varès voie di fanus pierdi par simpri.

DIMPEÇ 25/09/2011: LIS FOTOS DI ROMANO MARTINIS

O segnalin lis bielissimis fotos di Romano Martinis cun rivuart ae manifestazion pe ricorence de Republiche Libare de Cjargne che si è davuelte domenie ai 25 di setembar a Dimpeç.

une part dal corteu

jenfri i comandants partigjans ancje Romano Marchetti "Cino da Monte", ultin rapresentant de zonte de Republiche Libare de Cjargne dal 1944

il discors dal president de Anpi provinciâl Federico Vincenti

il discors dal president de Anpi nazionâl Carlo Smuraglia
Silvana Fachin Schiavi, Lorenzo Fabbro e Furio Honsell

Par viodi dutis lis fotos di Romano Martinis lait su

CONVOCADIS LIS ASSEMBLEIS PROVINCIÂL E REGJONÂL DAL PARTÎT DEMOCRATIC

Convocadis par lunis ai 3 di otubar, a lis 19.00, alì de sede dal Pd in vie Joppi a Udin, la assemblee provinciâl dal partît vierte ancje ai segretaris di circul e par joibe ai 6 di otubar a lis 20.00, simpri in vie Joppi a Udin, la assemblee regjonâl dal Pd. La assemblee regjonâl, lì che si discutarà de situazion politiche nazionâl e regjonâl, e viodarà la partecipazion di Nico Stumpo, responsabil nazionâl de organizazion.

CORMÔR SALVADI A CJASIELIS DI MORTEAN

Come ogni an a Cjasielis di Mortean e torne la musiche di Cormôr Salvadi. Il Cantîr e Radio Onde Furlane e an inmaneât un program verementri super: di no pierdi la serade di solidarietât cul progjet Snait ai 7 di otubar e, ai 15 di otubar, Vivaondefurlane la fieste di autofinaziament a pro de Radio Libare dai Furlans. No stait a mancjâ!