giovedì 28 giugno 2012

LÛCS, STORIE, MEMORIE E TERITORI: IL PROFUM DAL PAN


Cjâr amì/amie, ti invidi a partecipâ ae presentazion dal libri "Il profum dal pan" che si davuelzarà sabide ai 30 di jugn, aes 18.00, alì de sale civiche di Villa Muciana a Muçane.
Un libri, une ocasion par cjatâsi jenfri citadins, aministradôrs, associazionisim e mont de culture par resonâ su la storie e la identitât de Basse Furlane ma ancje par pensâ al futûr.
Il mont dai Mulins, la societât rurâl e contadine, la seconde vuere mondiâl, i rapuarts tra l'om e il teritori.
O conti su la tô partecipazion e intant ti saludi cuntun mandi di cûr.
Cristian Sedran.


Dopo la presentazion o restarin in compagnie par gjoldi de musiche sfolmenade dai Luna e un Quarto e par cerçâ il pan cuet intal for a lens secont la ricete dal Mulin e la bire Zahre di Sauris.

mercoledì 20 giugno 2012

20 JUGN 2012 ZORNADE MONDIÂL DAL RIFUGJÂT: INIZIATIVIS IN FRIÛL

Chi è il rifugiato?
Il rifugiato è una persona che, “per fondato timore di persecuzione per motivi di razza, religione, nazionalità, appartenenza ad un determinato gruppo sociale od opinione politica, si trova fuori del Paese di cui ha la cittadinanza e non può a causa di tale timore, avvalersi della protezione di tale Paese”.
(Convenzione di Ginevra del 1951 sullo status dei rifugiati, art.1)

Il 20 di Jugn ch’al ven si celebre la Zornade Mondiâl dal Rifugjât, apontament anuâl volût da l’Asemblee Gjenerâl da lis Nazions Unidis, che di plui di dîs agns e à tant che obietîf la sensibilizazion da la opinion publiche su la condizion, dispès no cognossude da la plui part, di cheste categorie particolâr di migrants. L’Associazion Nuovi Cittadini ONLUS, ent di tutele e gjestôr, in provincie di Udin, di progjets teritoriâi che a fasin part dal “Sisteme di protezion par chei ch’a domandin asîl e rifugjâts – SPRAR dal Ministeri dal Interni, e promôf ancje chest an iniziativis di informazion sul teme da la protezion internazionâl. La Zornade Mondiâl dal Rifugjât 2012 si propon di rifleti su lis sieltis dificilis che un rifugjât al è spes costret a fâ ta la sô vite par cirî protezion: “Restâ blocâts intune realtât fate di gueris e di muart?” Opûr “Meti la propie vite ta lis mans di traficants e frontâ il mâr? “Scjampâ e lassâ la sô famee?” o ancjemò “Restâ e scombati cuintri da la sô int?”  Tu, ce varessistu fat?

Miercus, ai 20 di Jugn, oris 18.
Udin, Vie Sabbadini, 52
Us conti la mê citât……
Mediant musichis, mangjative, zûcs e lis storiis da lis nazions di divignince, i rifugjâts a incuintrin la citât e a contin di lôr. Se al plûf, l’iniziative no si le fasarà.

Vinars, ai 22 di Jugn 2012, oris 20.45
Vilecjasse di Lestize (UD), Agriturisim ai Colonos
I rifugjâts ch’a si ur à dât bon acet in Friûl a contin di lôr e nus domandin: Tu ce varessistu fat? Proiezion dal documentari “Mare chiuso” di Stefano Liberti e Andrea Segre, po dopo o fasarìn un ghiringhel cun plats tipics dai paîs di divignince dai rifugjâts

Lunis, ai 25 di Jugn, oris 20.30
Vile Santine (UD), Centri Sociâl (sore dal Ufici Postâl)
I rifugjâts ch’a si ur à dât bon acet in Friûl a contin di lôr e nus domandin? Tu ce varessistu fat? Proiezion dal documentari “Mare chiuso” di Stefano Liberti e Andrea Segre

PAR UN PUGN DI MINÛTS

ASSEMBLEE REGJONÂL DAI SEGRETARIS DI CIRCUL

La segretarie regjonâl Debora Serracchiani e a convocât par lunis ai 25 di jugn, a lis 20.00, alì de sede dal Pd di Udin in Vie Joppi 63, la Assemblee regjonâl dai segretaris di circul.

sabato 9 giugno 2012

AI COLONOS DI VILECJAZE SEMINARI ECODEM SU ECOLOGJIE, AMBIENT E STRATEGJIE POLITICHE PAL FUTÛR DAL FVG

ECOLOGJIE, AMBIENT E STRATEGJIE POLITICHE PAL FUTÛR DAL FVG Seminari formatîf par condividi paradigmis, trois e azions cun rivuart aes politichis regjonâls. Agriturisim Ai Colonos (Vilecjaze di Listize)


 
PROGRAMMA

sabato 30 giugno
ore 9.30 – Introduzione ai lavori – Elio Baracetti - Giorgio Zanin
ore 10.00 – GREEN ECONOMY & GREEN SOCIETY
  • le relazioni tra stili di vita e “tecnologia ambientalista”
  • decrescita: sì-no, perché?
  • INTERVENTI di Ferruccio Nilia, Rete di Economia Solidale FVG; Alessandro Cargnelutti, direttivo regionale Legambiente; Fabrizio Vigni, presidente Nazionale Ecologisti Democratici.
ore 11.45 – Dialoghi, verso una sintesi condivisa
ore 13.00 – Pranzo
ore 15.00 – RIFIUTI: DAL PARADIGMA ALLE AZIONI CONCRETE
  • dopo il petrolio: tecnologie e scelte strategiche
  • gli spazi di manovra per gli investimenti di prospettiva
  • INTERVENTI di: Elio Di Giusto, coordinatore Tavolo rifiuti PD FVG; Fabrizio Vigni, presidente Nazionale Ecologisti Democratici; Fabio Omero, assessore Comune di Trieste; Coordina: dott. Gustavo Mazzi, coordinatore Forum Ambiente PD FVG
ore 17.00 – Dialoghi, verso una sintesi condivisa
domenica 1 luglio
ore 9.30 – MOBILITA’ SOSTENIBILE
 
  • dopo il petrolio: tecnologie e scelte strategiche
  • gli investimenti di prospettiva: ferrovia e spazi urbani
  • INTERVENTI di: Maurizio Ionico, urbanista, Forum Reti e territorio PD FVG; Enrico Pizza, assessore Mobilità Comune di Udine; Elia Mioni, presidente Legambiente FVG; Coordina: Fabrizio Venier, Segreteria regionale PD FVG
  • LA PROSPETTIVA INTERNAZIONALE : Debora Serracchiani, europarlamentare, segretaria PD FVG
ore 15.00 – LA RIQUALIFICAZIONE ENERGETICA

  • un piano di investimenti per rilocalizzare l’occupazione
  • stili di vita e risparmio per contrastare il cambiamento climatico
  • INTERVENTI di Ing Matteo Mazzolini, APE FVG; Martina Toffolo, assessore Urbanistica ed Edilizia privata Comune di Pordenone; Giorgio Brandolin, consigliere regionale IV commissione: Coordina: Elio Baracetti, coordinatore EcoDem FVG
ore 16.45 – Dialoghi, verso una sintesi condivisa
ore 17.30 – Conclusioni
PERCHÉ UNA STRATEGIA AMBIENTALISTA PER IL FVG Gli Ecologisti Democratici del Friuli Venezia Giulia, dopo la rotta tracciata a Frisanco (PN) nel 2011, vogliono rinnovare e condividere la direzione per pensare alle tematiche ambientali come un denominatore comune di una proposta politica innovativa in vista delle elezioni regionali del 2013.
Il seminario, con interventi qualificati e attraverso un processo auto formativo, vuole mettere a fuoco un’agenda concreta per il confronto e l’azione dei candidati alle prossime elezioni regionali.
Per partecipare
La sede del seminario: Agriturismo Ai Colonos La partecipazione è libera anche a parti specifiche del seminario La quota: 12 euro è per il pasto (è possibile il pernottamento 22 euro) Occorre iscriversi entro il 27 giugno 2012 INFORMAZIONI E ISCRIZIONI Giorgio Zanin 0434.82463 - 340.8030478; Elio Baracetti 0432.541534 - 349.3161385 Email ecodemud@libero.it http://ecodempn.wordpress.com/