sabato 11 febbraio 2012

FIESTE PAI 1250 AGNS DI PALAÇÛL: LETARIS, POLEMICHIS, ASSENCIS E PATAFS

Giuliano Bini, za aministradôr dal comun di Palaçûl ma soredut  preseât ricercjadôr  e studiôs di storie locâl, za di almancul un pâr di agns al stâ pandint la necessitât di memoreâ  e celebrâ in maniere adeguade intal 2012  il complean dal nestri paîs, ven a dî 1250 agns dal prin document scrit li che al salte fûr il non di Palaçûl.  Une ricorence no di pôc par une comunitât. Di fat, ancje i sorestants di cumò, il sindic Bordin e la so zonte, e someavin in cunvigne par organizâ alc di impuartant, une schirie di apontaments storics e culturâls e soredut une fiestone che e metès adun dut il paîs superant lis divisions dai ultins agns. Il prin apontament unitari par  tacâ ben un an tant impuartant al veve di jessi la presentazion di un libri, curât dal stes Giuliano Bini, su la storie politiche e aministrative di Palaçûl intitulât "Il Cumun". Ben, cualchi dì prime de presentazion i aministradôrs di vuê e di îr e  dutis lis associazions dal paîs e an ricevût une letare firmade dal sindic (e di dute la zonte) li che si criticave a fuart il libri parcè che l'autôr al varès "metût ae berline" i mandâts aministratîfs che lu viodevin poiâ la oposizion o la dissidence, in particolâr i ultins agns di guvier Leghe-Pdl e par chest e comunicavin che no varessin partecipât ae presentazion dal libri.  Posizion che sul Messaggero Veneto e je vignude fûr cussì: "Palazzolo, schiaffo leghista alla festa per i 1250 anni". Benon, siôr sindic,  scomencin une vore ben, altri che fieste dal paîs, altri che sens de comunitât. In efiets si podarès ancje discuti de obietivitât di cualchi passaç dal libri di Giuliano ma alore a varessin di vê protestât e no jessisi presentâts cetancj di lôr (e no dome de Leghe e dal Pdl) e invezit la matine de presentazion la sale e jere plene. Evidentementri, fale il sindic Bordin e la sô zonte, a Palaçûl, par fortune, la plui part de int e sa acetâ lis opinions diferentis e ancje lis critichis. Chel che no an inmò imparât a fâ, purtrop, Bordin e i siei amîs che, dopo dîs agns, e ritegnin che  une critiche legjitime e sedi une mancjance di rispiet pes istituzions (in pratiche par lôr). E partant no si presentin e a refudin il confront. Une robe inconcepibile par dai bogns aministradôrs e par dai politics responsabii. Une altre, enesime, brute figure e un segnâl ai citadins che nol jude sigurementri ni la coesion sociâl ni a rinfuartî il sens di comunitât.

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