venerdì 16 marzo 2012

CUNVIGNE AL CENTRI BALDUCCI: IL DIRIT AE PROTEZION. CUÂL FUTÛR PAL DIRIT DI ASÎL IN ITALIE?

Il Centri Ernesto Balducci e la Rêt pai Dirits di Citadinance dal Friûl – Vignesie Julie e invidin a partecipâ al incuintri public "IL DIRIT AE PROTEZION. Cuâl futûr pal dirit di asîl in Italie?" che si davuelzarà lunis ai 19 di març 2011, a lis 20.30, alì dal
Auditorium dal Centri Balducci a Çuian.
Chel di asîl al è un dirit fondamentâl de persone, stabilît di bande dal articul 10 de Costituzion. Furnî, protezion a cui che al scjampe di persecuzions, conflits e violencis coletivis al è un oblic juridic e etic de Republiche. Cun dut che la Italie di cualchi an a cheste bande e sedi deventade un paîs di destinazion dai rifugjâts e no plui dome un paîs di transit, lis politichis publichis no son sigurementri adeguadis ae situazion.
Il stes dirit di asîl al reste un teme pôc cognossût di gran part de opinion publiche ma ancje dal mont de culture e di chel de politiche. Daspò de sentence de Cort europeane pai dirits dal om che e condane cun durece l’Italie par vê parât indûr i sfolâts che e rivavin de Libie e dopo la fin de cussì clamade “emergjence Nord-Afriche” al è necessari vierzi une gnove pagjine dal dirit di asîl in Italie. In ocasion de presentazion de ricercje “Il dirit ae protezion” un dai prins studis che al cjape in esam il stât dal sisteme asîl in Italie intai ultins agns, discutin des prospetivis dal dirit di asîl intal nestri Paîs cun:
Furio Honsell - Sindic di Udin
Guglielmo Pitzalis -  Miedi, referent dal GrIS Fvg de S.I.M.M. (Societât Taliane di Medisine des Migrazions)
Silvia De Lotto - Associazion Nuovi Cittadini Onlus, ent gjestôr SPRAR di Udin e coordenadore de rêt regjonâl “Crocicchio-Voikrucigo”
Pietro Paviotti - Sindic di Çarvignan e referent ANCI regjonâl dal Friûl Vignesie Julie
Tamara Amadio - Avocat, CIR (Consei Talian pai rifugjâts)
Gianfranco Schiavone - Component dal diretîf nazionâl A.S.G.I. (Associazion Studis Juridics su la Imigrazion) e coordenadôr sientific de ricercje “Il dirit ae protezion”
Introduzion e coordenament par cure di Pierlugi Di Piazza, Centri Balducci

Nessun commento: